Orthographs
Από το 2009 μέχρι το 2016 o φωτογράφος Γιώργης Γερόλυμπος είχε την ευθύνη για τη φωτογραφική τεκμηρίωση της κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα. Ανάμεσα στις χιλιάδες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος ένας μικρός αριθμός ξεχωρίζουν για τo μοναδικό τους σημείο λήψης, ένα ύψος περίπου 100 μέτρων. Από αυτό το σημείο, με το φωτογράφο να κρέμεται από ένα γερανό, τα τρισδιάστατα αντικείμενα του εργοταξίου γίνονται δισδιάστατα. Οι εικόνες μοιάζουν να επεκτείνονται απεριόριστα χωρίς να εστιάζουν σε κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο, μια αναφορά στην κυβιστική επανάσταση των αρχών του εικοστού αιώνα, στα έργα του Jackson Pollock και στη δουλειά της Σχολής του Ντίσελντορφ.

Στις φωτογραφίες, οι μορφές των ανθρώπων, οι δοκοί, τα δέντρα χάνουν τη γνώριμή τους μορφή και λειτουργούν σαν pixels σε ένα μεγάλο καμβά. Η λεπτομέρεια των φωτογραφιών καθώς κάποιος βυθίζεται μέσα τους γίνεται αναπόσπαστο μέρος της ανάγνωσής τους. Εστιάζοντας σε κάποια φωτογραφία οι λεπτομέρειες μοιάζουν να αντιστέκονται στην παραμόρφωση που προκαλεί η μεγέθυνση. Οι φωτογραφίες αυτές συμπεριφέρονται περισσότερο σαν fractals, δίνοντας την αίσθηση ότι μπορεί κανείς να τις μεγεθύνει απεριόριστα με όλο και περισσότερες πληροφορίες να αποκαλύπτονται. Το χαρακτηριστικό αυτό αξιοποιείται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου ένα μέρος μιας εικόνας επαναλαμβάνεται σε μεγέθυνση. Σε αυτή την πιο μεγάλη κλίμακα, η ταυτότητα των pixels αποκαλύπτεται και η υλικότητά τους αποκαθίσταται.

Το βιβλίο χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και εκδόθηκε από το Yale University Press.